Tuesday, May 7, 2013

Kizim Zeynep ve Ben:)

Merhaba,


Ben artik bir anneyim. Bu bloga basladigimda henuz Emrah'la nisanliydik ve simdi donup bakiyorum da ne kadar cok sey olmus hayatimda. Ama Zeynep'den sonra hersey degisti, sanki ondan once nasil yasadigimi hic hatirlamiyor gibiyim. En azindan kendi istedigim saatlerde uyuyup uyanmanin nasil bir duygu oldugunu hatirlayamiyorum:) Ama herseye, tum yorgunluklara ragmen o benim mutluluk kaynagim...

Temmuz ayindaki dogumdan sonra yine hersey bir anda oluverdi, ben kendi sirketimi, Ertekin Proje Gelistirme Danismanligi'ni kurdum ve hem kizima bakmanin hem de kendi isime sahip olmanin keyfini -ve eh cok dogal olarak yorgunlugunu- beraber surmeye basladim:)

Simdi bir sure burada kizimla ilgili bilgi ve tecrubelerimi paylasmak istiyorum. Cunku biz, birlikte cok gezen tabiri caiz ise pek yerinde durmayan bir anne-kiziz ve uzun seneler Amerika'da yasamis bir insan olarak Turkiye'de karsilastigim olumlu ve olumsuz tecrubeleri burada sizlerle paylasmak istiyorum :) Eminim bu bilgilerden faydalanacak anne adaylari ve anneler olacaktir:)

Herseyden once ben pek kitaba gore yasamayan bir insan oldugumdan kizimi da kitaplarda yazan kurallara gore yetistirmedigimi soylemeliyim. Bilimsel gercekleri goz onunde bulundurarak, ama biraz deneme yanilma yontemi ile ilerleyenlerdenim cunku her bebegin kendine has ozellikleri oldugunu dusunmekteyim. Diger yontemlerle buyuyen cocuklara elbette diyecegim bir sey yok sadece benim yazdiklarim secmis oldugum yontemle ilgili olacaktir diye bunu belirtmek istedim:)

Benim Istanbul'da karsilastigim en buyuk problem ne yazik ki Zeynep'le rahat rahat dolasabilecegim yerler ve oturabilecegim mekanlar. Ne yazik ki kaldirimlar ve parklarin yeterli olmayisi biz anneleri bu sehirde ziyadesi ile zorluyor. Isin garibi ben-ustelik de bir mimar olarak-bu sorunun daha once de bilincinde olmus olsam da ustunde hic durmamistim. Oysa ki simdi bu, pek cok mekana gitmemi kokten engelleyen bir sorun oluyor!

Lafa bu sekilde baslamisken yasadigim yer olan Bagdat Caddesi civarinda bebeginiz-cocugunuz ile gidebileceginiz yerleri soyle bir kisaca listeleyeyim istedim.

1. Beyaz Firim-Erenkoy: Bu mekan istisnasiz su anda Zeynep, dostum Mine ve onun kizi Dilan'la en buyuk rahatligi yasadigimiz yer. Mama sandalyesinin bollugundan , yer bulma konusundaki rahatligina dek size pek cok nokta sayabilirim. Ama kuskusuz en iyi yonlerinden birtanesi calisanlarinin annelere yardim etme konusundaki o gonullu tavirlari... Eger yolunuz caddeye duserse biraz daha sahil tarafina ilerleyerek bu mekanda keyifle oturabilirsiniz...

2. Big Chef's Bostanci: Zeynep dogmadan once de cok sevdigim bu zincirin Bostanci tarafinda Bagdat Caddesi'nde actigi yeni mekani bebekli annelere sundugu yakinlikla takdire sayan bir yer kesinlikle...

3. Zamane Kahvesi: Daha ilk gunden cocuklu ailelerin imdadina yetisen bu mekan hafta sonlari ne yazik ki artik cok kalabalik oluyor. Oldukca buyuk olan 2. kati cogu zaman imdada yetisiyor olsa da orada da her an bir parti (genellikle dogumgunu partisi oluyor) olma ihtimali yuksek.

4. Caddebostan-Bostanci sahilyolu: Bebeginizi pusetine koyup deniz havasi aldirmaniz icin birebir bir mekan. Elbette ki bisiklet yolundan giden bisikletcileri dikkatlice kollamaniz gerekiyor ama her daim canli olan bu alanda ister yuruyus yapar, ister bebeginizi cimenlere serdiginiz ortu uzerinde yerlere birakirsiniz o size kalmis:) Karsiniza sIKlikla cikacak oyun parklari da cabasi, fakat belediye keske yer dosemesi konusunda daha dikkatli olsaymis, zira yagan yagmurlarla kabarmis olan mantar doseme hele de yeni yurumeye baslamis cocuklar icin buyuk bir tehlike olusturuyor.

Simdilik aklima gelenler bu sekilde, Zeynep ile maceralarimizi ve tecrubelerimizi burada paylasmaya devam edecegiz.

Sevgiyle kalin:)

No comments:

Post a Comment

Bloglarim / My Blog List