Thursday, June 7, 2012

Elif'in Hamilelik Tavsiyeleri -Yoga

Madem hamilelik donemimde yasadiklarimi sizlerle paylasmaya basladim o zaman ilk olarak basindan beri bana cok faydasi dokunduguna inandigim yogadan biraz bahsedeyim.

Eger siz de benim gibi Hamilelik oncesi Yoga ya da Pilates yapan bir anne adayi iseniz zaten bu aliskanliginizi hamileliginiz suresince de devam ettirmek isteyeceksiniz. Burada elbette dikkat edilmesi gereken tek konu sagliginizin ve bebeginizin buna musait olup olmayacagi cunku bazi durumlarda doktor ihtiyaten neler yapip yapamayacaginizi sagliginiz icin kisitlayabiliyor ve tabii ki bunu goz onune almak cok onemli. Zaten Hamile Yogasi icin hamileliginizin ilk 12 haftalik donemini yani ilk 3 aylik kismini da tamamlamis olmaniz da isteniyor. Bu hem yoga icin secmis oldugunuz tesisten hem de doktorunuzdan duyacaginiz bir tavsiye oluyor. Eger hicbir maniniz yoksa o zaman is tabii ki nereye gideceginizi bulmaya kaliyor.

Ben calisan bir anne adayi oldugum icin ilk kriterim tabii ki mesai saatleri disinda gidebilecegim bir yer bulabilmekti cunku ya hafta sonlari ya da is cikisi gidebilecektim. Ama hamilelik sirasindaki artan yorgunluk faktorunu dusununce acikcasi yogun bir is gununden sonra rahatlamak adina bile olsa yogaya gitmeye kendi adima cesaret edemedim:) Ikinci onem verdigim konu ise bir saglik kurulusundan onayli bir yerde olmasi idi cunku soz konusu bebeginiz olunca artik sadece kendinizi dusunmuyor, herhangi bir sorunda ne yapabileceginizi on plana almaya basliyorsunuz. Durum boyle olunca ben ilk olarak hastahanelerde verilen Hamile Yogasi programlarini arastirmaya basladim. Fakat bunu yaparken karsima - en azindan internet ortaminda -  pek de fazla bir secenek ciktigini soyleyemeyecegim. Bunun uzerine kucuk bir arastirma yaptim ve en cok olumlu yorumu Kadikoy Sifa Hastahanesinin aldigini gordum ve denemeye karar verdim. Sevgili Cimen Hoca ile tanistim ve neredeyse 6 aydan beri kendisi ile haftada bir duzenli olarak Hamile Yogasi yapiyorum. Cimen Hoca o kadar tatli bir insan ki o hafta katilimci olarak sadece tek kisi bile olsaniz seansi iptal etmiyor ve tek basiniza egitmeniniz esliginde size ozel bir programla yoga yapma sansiniz oluyor. Su anda halihazirda Cumartesi gunleri 12.30 ve Pazartesi gunleri 12.00 olmak uzere haftada iki kez Hamile Yogasi sunuyorlar.Ogrendikleriniz sadece studyo ile sinirli kalacak hareketler olmadigi icin tek basina iken evde hatta calisirken is ortaminizda da hareketleri yapabilme sansiniz oluyor.

Bu konuyu Chez Elif'te dile getirmek istememin nedeni kendim baslamak istedigimde gercekten saglikli bilgilere ulasamamis olmam ve su anda eger aranizda bunu denemek isteyenleriniz varsa biraz olsun sizin isinizi kolaylastirabilmek icin...:)
Hamileligimin basindan beri ne sirt ne omuz agrisi cekmemis olmami gonul rahatligi ile duzenli yapmis oldugum yogaya bagliyorum. Elbette ki herkezin durumu kendisine ozeldir ve istisnalar hep olacaktir ama yine de hayatimizin bu bambaska 9 aylik doneminde vucudumuzda olan degisiklikleri en iyi sekilde tolere edebilmenin saglikli bir yolunun da bu oldugunu dusunuyorum. Bizleri doguma rahat hazirlayacak nefes egzersizi ve bacak calismalarinin bana getirecegi faydalari da umarim dogumdan sonra size yazabilirim. O yuzden benim nacizane tavsiyem doktorlari tarafindan devam etmesinde bir sakinca bulunmayan tum anne adaylarinin Hamile Yogasini denemesidir. Asagidaki yaziyi Kadikoy Sifa Hastahanesinin websitesinden aldim zira onlar Hamile Yogasinin ne oldugunu benim anlatabilecegimden daha profesyonel bir sekilde aktarmislar. Eger konu ile ilgili merak ettiginiz ya da sormak istediginiz herhangi bir soru olursa bana her zaman chezelif@gmail.com adresimden ulasabilirsiniz. Sevgiyle kalin....:)

Hamile Yogası

Hamilelik süreci ve doğum bir kadının yaşayacağı en büyük mucizedir. Yeni bir yaşamı dünyaya getirmek, olağanüstü bir yaratıcılıktır.
Hamile olduğunuzu öğrendiğiniz andan itibaren pek çok duygu sizi sarar. Artık kendinize daha çok dikkat etmeli,  sağlığınızı önemsemeli ve ruhunuzu rahatlatmalısınız.

Yoga,  bedeni ve zihni doğuma hazırlamaya yardımcı olur. Bebek bekleyen annenin sağlığını korur. Hamilelikle birlikte oluşan ruhsal ve bedensel değişimleri içselleştirerek uyumlanmayı sağlar.

Yoga’ nın sözcük anlamı “birleşme, bütünleşme” olarak açıklanır. Burada sözü edilen birleşme ve bütünleşme, kişinin bedensel, zihinsel ve ruhsal açıdan bütünlüğünü ifade eder.

Doktorunuz tarafından tıbbi açıdan herhangi bir engel olmadığı taktirde hamileliğinizin 4. Ayı itibari ile düzenli olarak yapacağınız Yoga;

- Sırt kaslarını güçlendirir,
- Bedenin duruşunu, hamilelik boyunca iyileştirir,
- Oluşacak kabızlık, vücudun su toplaması, baş ağrısı ve  kırampları en aza indirger,
- Bağırsak hareketlerini rahatlatır ve iştahı kontrol altında tutmaya yardımcı olur,
- Solunum ve dolaşım sistemini güçlendirir,
- Hamilelik ilerledikçe vücudun güçlü ama esnek olmasına yardım eder,
- Nefes çalışmaları ile yorgunluk, stres ve gerginliği azaltmaya yardımcı olur,
- Konsantrasyon, beden farkındalığı ve kendi içine dönmeyi sağlar.

Hamilelik Yogası uygulamaları ile, bu dönemde endişe, gerginlik ve huzursuzluk yerine keyifle yaşayacağınız bir süreç sizi bekliyor. Kendinizdeki ve bebeğinizdeki olumlu gelişmeleri fark edecek, içe dönüşümü yaşayacak ve pozitif düşüncelerle doğuma hazırlanacaksınız.

Uygulanacak Yoga hareketleri, nefes çalışmaları, meditasyon ve derin gevşeme metotları ile olası fiziksel ve ruhsal rahatsızlıkları en aza indirgeyebileceksiniz.

Bebeğinize kavuşma yolculuğunuzda sizlerleyiz...



ÖZEL KADIKÖYŞİFA HASTANESİ
Adres: Caferağa 34710
Kadıköy - İstanbul
Tel: 0 216 449 22 22 



No comments:

Post a Comment

Bloglarim / My Blog List